Lamborghini 350 GT
Typ 350 GT byl první z řady modelů Lamborghini, jenž odstartoval budoucí úspěšnou kariéru této značky mezi sportovními vozy. Byl to první a smělý krok k vytvoření nejlepšího cestovního vozu planety, který si Ferruccio Lamborghini tak přál zplodit.
Vůz dostal pevné, kulaté světlomety, motor byl proti prvnímu prototypu upraven – Lamborghini nechtěl závodní, ale pohodlný a spolehlivý vůz, a tak nechal výkon dvanáctiválce snížit. Interiér byl u prvních asi šesti exemplářů s konfigurací 2+1. Od malého sedadla vzadu ale bylo později ustoupeno a vůz se stal dvoumístným.
Před ukončením výroby v roce 1966 provedlo Lamborghini na autě ještě decentní změny – přední maska byla pozměněna, na náraznících se objevily dva „narážeče“, přibyl druhý stěrač čelního skla a světlo pod zadní poznávací značkou.
Technické parametry
Informace:
Oficiální název: Lamborghini 350 GT
Karoserie: dvoumístné kupé (první šest aut 2+1)
Výroba: 1964-1966
Počet vyrobených kusů: 135
Debut: březen 1964, Geneva Auto Show
Designér: Carrozzeria Touring
Motor:
Konfigurace: vpředu uložený, vidlicový dvanáctiválec s úhlem válců 60°
Objem: 3464 ccm
Výkon: 280 koní při 7000 ot./min
Točivý moment: 325 Nm / 4500ot
Převodovka: pětistupňová, manuální, plně synchronní, ZF
Podvozek:
Pohon: zadní kola
Brzdy: kapalinové se servoposilovačem, kotoučové na všech kolech
Pneumatiky: Pirelli Cinturato HS 205/15
Zavěšení: nezávislé, vinuté pružiny, teleskopické tlumiče a stabilizátory
Rozměry a hmotnost:
Délka: 4640 mm
Šířka: 1730 mm
Rozvor: 2550 mm
Výška: 1220 mm
Hmotnost: 1297 kg
Objem nádrže: 80 l
Výkony a cena:
Zrychlení 0 – 100 km/h: 6,4 s
Maximální rychlost: 251 km/h
Cena nového vozu: 13 900 dollarů (1965)
Současná hodnota vozu: 250 000 Euro (podzim 2009)
Pingback: Video: dvanáctiválce v Sant‘ Agatě- CzechLamborghini.cz