Lamborghini Gallardo
Gallardo, též nazývané jako babylambo, nejvíce pomohlo Lamborghini v novodobé éře, éře pod taktovkou automobilky Audi. Vždyť se stalo vůbec nejprodávanějším vozem automobilky.
Čekání na malé Lamborghini trvalo dlouhých patnáct let, osmiválcová Jalpa se k odpočinku odebrala již v roce 1986, od té doby všechny pokusy o jejího nástupce ztroskotaly. Až pod novým vedením, pod taktovkou Audi se nové babylambo konečně do výroby dostalo.
Automobil dostal pohon všech kol a desetiválec o výkonu 500 koní. Na svět přišel v době oslav 40 let od založení Lamborghini.
Technické parametry
Informace:
Oficiální název: Lamborghini Gallardo (interní označení L140)
Karoserie: dvoumístné kupé
Výroba: 2003-2005
Počet vyrobených kusů: cca 2.920
Debut: březen 2003, Geneva Auto Show
Designér: Luc Donckerwolke, Lamborghini Centro Stile
Motor:
Konfigurace: vidlicový desetiválec s úhlem válců 65°, uložen podélně uprostřed
Objem: 4961 ccm
Výkon: 500 koní
Točivý moment: 510 Nm
Převodovka: šestistupňová manuální/robotizovaná šestistupňová sekvenční E-Gear
Podvozek:
Pohon: všechna kola s mezinápravovou viskózní spojkou
Brzdy: kotoučové s vnitřním chlazením
Pneumatiky: vpředu: 235/35 ZR 19, vzadu: 295/30 ZR 19
Zavěšení: nezávislé na dvojitých příčných ramenech; odpružení vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči Koni FSD
Rozměry a hmotnost:
Délka: 4300 mm
Šířka: 1900 mm
Rozvor: 2560 mm
Výška: 1165 mm
Hmotnost: 1430 kg
Objem nádrže: 90 litrů
Výkony a cena:
Zrychlení 0 – 100 km/h: 4,2 s
Maximální rychlost: 309 km/h
Cena nového vozu: 145 180 Euro (2003)
Současná hodnota vozu: od 90 000 Euro (podzim 2009)