Lamborghini Espada 400 GTE 2. série
Na počátku roku 1970 byla na bruselské automobilové výstavě představena modernizace velkého Lamborghini, modelu Espada. Nová verze dostala označení Espada 400 GTE, někdy je ale také nazývaná jako Espada druhé série.
Hlavní změny na Espadě druhé série proběhly v interiéru, kde se objevila nová přepracovaná přístrojová deska a volant. Změněny byly ale i zadní sedačky, které byly díky nové ventilaci a opěrce rukou ještě pohodlnější.
Použitý silnější motor byl ten samý jako v Miuře nebo Isleru S.
Technické parametry
Informace:
Oficiální název: Lamborghini Espada 400 GTE (Série 2)
Karoserie: dvoudveřové, čtyřmístné kupé s plnohodnotnými zadními sedačkami
Výroba: 1969-1972
Počet vyrobených kusů: 575
Debut: 1970, Brussels Auto Show
Designér: Marcello Gandini, Bertone
Motor:
Konfigurace: vpředu uložený vidlicový dvanáctiválec s úhlem válců 60°
Objem: 3939 ccm
Výkon: 350 koní
Točivý moment: 394 Nm
Převodovka: pětistupňová manuální, Lamborghini
Podvozek:
Pohon: zadní kola
Brzdy: dvoukruhové kotoučové s vnitřním chlazením, Girling
Pneumatiky: HS 205VR15
Zavěšení: nezávislé, dvojitá příčná ramena s vinutými pružinami, teleskopické tlumiče Koni
Rozměry a hmotnost:
Délka: 4730 mm
Šířka: 1860 mm
Rozvor: 2650 mm
Výška: 1185 mm
Hmotnost: 1635 kg
Objem nádrže: 93 l
Výkony a cena:
Zrychlení 0 – 100 km/h: 6,6 s
Maximální rychlost: 250 km/h
Cena nového vozu: 19 500 dollarů (1971)
Současná hodnota vozu: od 22 000 Euro (2009)