Lamborghini Miura S
Miura byla sice krásným vozem, nicméně po třech letech výroby musela přijít na svět modernizovaná verze, nazvaná Miura S. Písmeno S bylo zkratkou pro Spinto, v italštině znamenající vyladěný.
Konstruktéři upravili zadní zavěšení, které ve spolupráci s vylepšením ventilace brzd, znamenalo lepší jízdní vlastnosti. Upravený motor se dočkal vyššího výkonu.
Důležitou změnou se stalo i zpevnění šasi automobilu, díky němuž sice narostla hmotnost vozu, jeho konstrukce ale byla výrazně pevnější než u dřívější verze.
Technické parametry
Informace:
Oficiální název: Lamborghini Miura P400 Spinto
Karoserie: dvoumístné kupé
Výroba: 1969-1971
Počet vyrobených kusů: 140
Debut: březen 1969, Geneva Auto Show
Designér: Marcello Gandini, Bertone
Motor:
Konfigurace: uprostřed uložený, vidlicový dvanáctiválec s úhlem válců 60°
Objem: 3929 ccm
Výkon: 370 koní
Točivý moment: 389 Nm
Převodovka: pětistupňová manuální s přímým řazením, Lamborghini
Podvozek:
Pohon: zadní kola
Brzdy: kotoučové, Girling
Pneumatiky: GR70-VR15
Zavěšení: nezávislé, dvojitá příčná trojúhelníková ramena s vinutými pružinami, teleskopickými tlumiči
Rozměry a hmotnost:
Délka: 4390 mm
Šířka: 1780 mm
Rozvor: 2504 mm
Výška: 1050 mm
Hmotnost: 1040 Kg
Objem nádrže: 90 l
Výkony a cena:
Zrychlení 0 – 100 km/h: ?s
Maximální rychlost: 285 km/h
Cena nového vozu: 19 250 dollarů (1970)
Současná hodnota vozu: 400 300 Euro (léto 2009)