Tuning Lamborghini

Reiter Engineering Murciélago Strada

Reiter Engineering spolupracuje s italskou automobilkou Lamborghini již delší dobu, připravila s ní závodní verze modelů Gallardo a Murciélago. Do běžného provozu se první dostalo Gallardo GT3 Strada, Murciélago Strada si na svojí silniční premiéru počkalo déle.

Na americké tuningové výstavě SEMA 2008 se na stánku firmy Reiter-Engineering představilo Murciélago R-GT. Mnozí si ani nevšimli nějakých novinek, jedna zásadní tu ale je. Toto Murciélago R-GT je totiž určeno pro běžný provoz! Spolu s tak významnou novinkou se představil i nový název: Reiter Engineering Murciélago Strada.

Automobil využívá prvků závodního Murciélaga R-GT a vypadá, jakoby si ze závodní tratě jen odskočilo na veřejné silnice. Přední nárazník je použit z modernější verze Murciélago LP640 kvůli lepší aerodynamice. Za světlomety se objevily nové průduchy, zajišťující ještě lepší chlazení brzd. Při pohledu na čtveřici kol zjistíte, že také nejsou standardní. Ráfky z lehkých slitin dodala světoznámá firma O.Z., přičemž se představily již na Murciélagu R-GT.

Nejvýrazněji se však změnila záď, kde byl modernizován difusor, nainstalováno mohutné

přítlačné křídlo, kterým závodní firma odkazuje na svoji hlavní náplň práce, a hlavně, nové výfuky. Ty byly přesunuty (tak jako na Gallardu GT3 Strada) výš a zaujímají svojí pozici mezi zadními světlomety.

Změny ale nezasáhly pouze vzhled, německá společnost se zaměřila i na úpravu jízdních vlastností. Murciélago od Reiter Engineeringu dostalo nové tlumiče a pružiny, kterým dělají společnost větší ocelové kotoučové závodní brzdy. Vnitřek vozu je vypolstrován alcantarou, připlatit si můžete za karbonový hasící přístroj.

Reiter Engineering je německá společnost, závodící již od roku 1994, od začátku nového milénia se stala vrchním stavitelem závodních Lamborghini s podporou samotné automobilky. Jako první vůz z této spolupráce vzešlo Murciélago R-GT, s nímž německá firma ještě do roku 2009 závodila. Společnost vedle skupiny FIA GT1 závodí i ve skupinách GT2, GT3, či v podnikovém poháru Lamborghini Blancpain Super Trofeo.

Foto: Reiter Engineering

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..